Sık Sorulanlar
21 Nisan 2022

Sıkça Sorulan Sorular

Hastanemizde Poliklinikler hafta içi her gün 09:00-16:00 saatleri arasında hizmet vermektedir. Acil Servis, Yataklı Servisler, Doğumhane, Yoğun Bakımlar, Laboratuvar ve Radyoloji birimleri 7/24 hizmet vermektedir.

1: Hastanemize Sıra Alma işlemi

  • Merkezi Hastane Randevu Sistemi olan 182 nolu telefonunu arayarak,
  • Merkezi Hastane Randevu Sistemi https://www.mhrs.gov.tr/Vatandas sitesine girerek,
  • Hastanemiz ilk kayıt kabul biriminden sıra alma işlemlerinizi yapa bilirsiniz.

2: Hastanemize Başvuru

Hastanemizde tüm hastaların kabulü yapılmaktadır.
Özürlüler, hamileler, onkoloji hastaları, gaziler, şehit yakınları, 65 yaş üstü yaşlılar, hakimler ve savcılar, sağlık personeli ve il dışından sevkli gelen hastaların poliklinik muayenelerinde (genel hizmeti aksatmamak kaydıyla) öncelik verilmekte olup kayıt işlemleri hasta müracaat biriminde yapılmaktadır

3: MUAYENE BAŞVURUSUNDA BULUNDURULMASI GEREKEN EVRAKLAR NELERDİR?

Çalışan SSK Mensupları; T.C. kimlik no’lu nüfus cüzdanını ve vizite kağıdını yanlarında bulundurmaları gerekmektedir.
Bağ-Kur, SSK ve Emekli Sandığı Emeklileri; T.C. kimlik no’lu nüfus cüzdanını yanlarında bulundurmaları gerekmektedir.
Yurt Dışından SSK’lı Olan Hastalarımız; T.C. kimlik no’lu nüfus cüzdanını ve SSK İl Müdürlüğünden aldıkları yurtdışı sigortalı vizite kağıdının onaylı fotokopisini yanlarında bulundurmaları gerekmektedir.
Gazi Hastalarımız (Sosyal Güvenliği Olmayan); Gazi Karnelerini ve T.C. kimlik no’lu nüfus cüzdanını yanlarında bulundurmaları gerekmektedir.
Gazi Hastalarımız (Bir Sosyal Güvenliği Olan); Bağlı oldukları sosyal güvenlik mevzuatına uygun şekilde gelmeleri ve T.C. kimlik no’lu nüfus cüzdanını yanlarında bulundurmaları gerekmektedir.
Çalışan Memur Hastalarımız; Kurumundan çıkarttığı “memur muayene ve sevk formu” ile gelmelidir, eğer il dışı veya Şanlıurfa’nın ilçelerinden hastanemize geliyorsa sevkte mutlaka Şanlıurfa ibaresi ve ilgili bölüm adı bulunacaktır, karnelerini ve T.C. kimlik no’lu nüfus cüzdanını yanlarında bulundurmaları gerekmektedir. Çalışan Memurun Bakmakla Yükümlü Olduğu Yakınları; Karnelerini ve T.C. kimlik no’lu nüfus cüzdanını yanlarında bulundurmaları gerekmektedir. Yeşil Kartlı Hastalarımız; Vizeleri geçerli olan Karnelerini ve T.C. kimlik no’lu nüfus cüzdanını yanlarında bulundurmaları gerekmektedir. 2022 Sayılı Yasa Kapsamında Olan Hastalarımız; Bu Kanundan yararlananların tedavi giderleri, 18.06.1992 tarihli ve 3816 sayılı Kanun Hükümlerine göre Yeşil Kart verilerek karşılanmaktadır. Hastamızın Yeşil kart almak için ikamet yerlerindeki yeşil kart bürolarına başvurmaları ve aldıkları yeşil kartlarıyla birlikte mevzuata uygun olarak hastanemize müracaatları gerekmektedir. Acil hastalığı olan hastalarımız; Sadece acil hastalığı ile ilgili olan muayene ve tedavi hizmetleri Hastanemizin Acil Servisinde sevki olmaksızın yapılmaktadır, yapılan tedaviye ait olan ücret veya sosyal güvenlik işlemleri tedavi bitiminde ibraz edilmediği taktirde en geç 15 gün içinde hasta tarafından tamamlanmalıdır.

4: NASIL TAHLİL YAPTIRIRIM?

Eğer doktorunuz sizden tahlil istedi ise; Poliklinik sekreterine kayıt yaptırınız. Size verilen yönlendirme pusulası ile poliklinik giriş katındaki laboratuvar kayıt birimine giderek kaydınızı yaptırınız.
İstenen tetkikler kanla ilgili ise ; Size laboratuvar sonuç alma fişi ile birlikte verilen numune tüpleri ile -1.katta bulunan kan alma birimine müracaat ederek kanınızı veriniz.
Sizden istenen tetkikler idrar tahlili yada gaita tahlili ise Sonuç alma fişinizle birlikte numune kabı ile -1.katta bulunan poliklinik Biyokimya laboratuvarına giderek numunenizi veriniz.
Her iki şekilde de tahlil sonuçlarınızı laboratuvar sonuç alma fişinde yazılan tarih ve saatte, zemin katta bulunan laboratuvar sonuç alma birimine giderek yada web adresinden ( 
http://hastane.sisoft.com.tr/sanliurfa/lab/lab.html) sonucunuzu alabilirsiniz.
Kan numune alımları; saat 09:00 – 16:00 saatleri arasında olmaktadır.
Patoloji sonuçlarını 15 gün sonra patoloji laboratuvarımızdan alabilirsiniz.

5: NASIL RÖNTGEN ÇEKTİREBİLİRİM?

Hastanemizde Radyoloji biriminde; Rontgen , Ultrasonografi, Mamografi, Doppler, IVP, MR ve Tomografi hizmetleri verilmektedir. Verilen bu hizmetler randevu ile gerçekleştirilmektedir.
Hastanemizde randevu aldığınız birimin randevu tarih ve saatine uyunuz. Randevuya gelemeyecekseniz ilgili yerlerle iletişime geçerek randevunuzu iptal ettiriniz, bu sayede gereksiz bekleme sürelerinin önüne geçileceği için hizmetimiz sizlere daha kısa sürede verilebilecektir.
Eğer sizden röntgen istendi ise; Poliklinik sekreteri tarafından size verilen yönlendirme pusulası ile -1.kattaki röntgen kayıt bölümüne giderek kaydınızı yaptırınız.
Size verilen fişin üzerinde ki saatte, belirtilen röntgen çekim odasının önünde bulununuz. Görevli teknisyenlerinin çağrısı doğrultusunda filminizi çektirebilirsiniz.
Filminizi çektirdikten sonraki ilk yarım saat içinde poliklinik röntgen kayıt bölümünde sekreterden filminizin sonucunu alabilirsiniz.
Eğer sizden Ultrason istendi ise; Poliklinik sekreteri tarafından size verilen yönlendirme pusulası ile Servis Röntgen, Ultrason kayıt bölümüne giderek kaydınızı yaptırınız.
Size verilen çekim tarihi ve saati ile birlikte sıranızı bekleyiniz.
Sıranız geldiğinde ultrasonunuzu çektirmek için içeriye giriniz.
Tetkikinizin sonucu, doktor tarafından çıkarken size verilir.

6:HEKİM SEÇME HAKKIMI NASIL KULLANIRIM?

Muayene olmak istediğiniz hekimi ilk müracat biriminden fiş alırken yada sıra matik sistemde ilgili hekiminizin bulunduğu polikliniğe müracat ederek hekiminizi seçebilirsiniz.

7:HASTA YATIŞ İŞLEMLERİ NASIL YAPILIYOR?

Yatışına karar verilen hastaların işlemleri muayene olunan poliklinikten, çıkış işlemleri ise servis sekreterliği tarafından yapılmaktadır.
Refakatçi işlemleri  ile ilgili tüm bilgileri servis sekreterlerinden alabilirsiniz.
Hastanemizde yapılan işlemleriniz için hastane veznelerimiz dışında hiçbir kişiye ve birime ödeme yapmayınız. Gerekli ödemelerinizi makbuz karşılığında yapınız ve makbuzunuzu hastaneden ayrılıncaya kadar saklayınız.
Hastanemizde yatarken ihtiyacınızdan fazla para ve kıymetli eşya bulundurmayınız.

8: HASTA TABURCU İŞLEMLERİ NASIL YAPILIYOR?

Taburcu işlemleriniz sosyal güvenceniz varsa servis sekreterleri tarafından gerçekleştirilmektedir. Sosyal güvenceniz yoksa servis sekreteri refakatinde taburcu işlemi gerçekleştirilecektir.
Servis sekreterliğinden epikrizinizi (hasta çıkış özeti) almayı unutmayınız.
Doktorunuz tarafından poliklinik kontrolü önerildi ise verilen tarih ve saatte mutlaka kontrole geliniz.

9: YATAN HASTAM HAKKINDA NASIL BİLGİ ALIRIM?

Hastanemizde yatan hastanız ile ilgili hastanemizi 0(414)552 12 46 numaralı telefonu arayarak ilgili servis hemşireleri ile görüşerek bilgi alabilirsiniz.

10:HASTANE İLE İLGİLİ GÖRÜŞLER İÇİN NE YAPMALIYIM?

Hastanemizle ilgili teşekkür, şikayet ve önerilerinizi Hasta İletişim Birimine verebilirsiniz. Sitemizin İletişim Bölümünden bize yazabilirsiniz

11:HASTANE ZİYARET HAKKINDA BİLGİ;

Hastane Ziyaret Saatleri ; 12:00 -13:00 / 19:00 - 20:00 saatleri arasında hasta ziyareti kabul edilmektedir.